Cele opt minciuni ale mamei!

duminică, 9 septembrie 2012


Povestea a început atunci când am fost copil, am fost un fiu al unei familii sărace din Africa. Noi nu aveam nici hrană suficientă. Ori de câte ori ora mesei venea, mama imi dadea de cele mai multe ori din portia ei de orez. În timp ce ea punea din farfuria ei orezul in farfuria mea , ea imi spunea:



Asta a fost prima minciună mamei.

Când am mai crescut, mama mergea in timpul liber la pescuit, ea spera că, din peştele prins ea, ar putea sa-mi ofere alimente nutritive necesare pentru cresterea mea. După pescuit, ea gatea supă de peşte proaspăt. În timp ce manancam supa, mama statea lângă mine şi mănânca restul de peşte, care era încă pe os din peştele ce l-am mâncat. Inima mea a tresarit când am văzut asta. I-am dat si ei un peste intreg de la mine din farfurie, dar ea a refuzat şi a spus imediat:



Aceasta a fost a doua minciuna a mamei.

Apoi, când am fost în liceu, pentru a finanţa studiile mele, mama a mers la o întreprindere economică si aducea unele cutii utilizate care trebuiau să fie lipite. Acesta munca ii dadea ceva bani in plus pentru a acoperi nevoile noastre. Cand iarna a venit, m-am trezit din somn şi am vazut cum mama se uita la mine, era inca treaza, la lumina lumânărilor ea isi continua activitatea de lipit a cutiilor. I-am spus: "Mama, du-te la culcare, e târziu, mâine dimineaţă va trebui sa mergi la muncă." Mama a zâmbit şi a spus:



Aceasta a fost a treia minciuna a mamei.

Timpul a trecut si am ajuns la sfarsit de liceu.Mama si-a luat liber de la munca si m-a insotit la examenele finale.A stat saraca in soare cateva ore, asteptand sa ies. Cum m-a vazut mama s-a apropiat si in graba mi-a dat o sticla in care pusese ceai de acasa. Vazand boabele de sudoare pe fruntea mamei i-am oferit si ei sticla pentru a bea putin. Mama zambind i-a spus:



Aceasta a fost a patra minciuna a mamei.

Dupa moartea tatalui meu, din cauza unei boli necrutatoare, mama a trebuit sa joace si rolul de tata. Ea singura trebuia sa aiba grija de familie. Viaţa familiei noastre a devenit mult mai complicata. Nu exista zi fără suferinţă. Starea familiei noastre se inrautatise, un unchi care locuia aproape de casa noastră ne mai ajuta. Vecinii noştri au sfătuit-o de multe ori pe mama să se recăsătorească pentru a imparti grijile. Dar mama a fost încăpăţânat şi nu a vrut, ea a spus:



Aceasta a fost a cincea minciuna a mamei.

După ce am terminat studiile am primit un loc de muncă,iar mamei i-a venit ordin de a se pensiona. Dar ea nu a vrut sa stea acasa, ea mergea la piaţă în fiecare dimineaţă, doar pentru a vinde unele lucruri pentru diverse persoane, deoarece pensia sa nu era suficienta nici pentru mancare. Eu, care lucram într-un alt oraş, de multe ori am trimis nişte bani să o ajut, dar ea nu accepta bani.Ba chiar ea a trimis banii înapoi la mine plus inca ceva de la ea. Ea a spus: 



Aceasta a fost a şasea minciuna a mamei.

Dupa ce am absolvit studiile universitare, am continuat să fac un masterat. Acesta a fost finanţat de o companie printr-un program de burse, de la o universitate faimoasă în America. În final, am ajuns sa lucrez în acea companie. Cu un salariu bun, am dorit să-mi aduc mama să se bucure de viata in America. Dar mama mea minunata nu a vrut să ma deranjeze. Ea mi-a spus:



Aceasta a fost a şaptea minciuna a mamei.

La bătrâneţe, mama s-a imbolnavit de cancer de stomac şi a trebuit să fie internata în spital. Eu, care trăiam la mile departare, peste ocean, m-am dus acasă pentru a-mi vizita draga mea mama. Ea era in patul ei din spital, după o operaţie. Mama, care arata atat de batrana, se uita la mine profund. Ea a încercat să zambeasca ... dar a fost un efort vizibil. A fost clar că boala a slăbit organismul mamei. Ea părea atât de fragila şi slabita. M-am uitat la mama, cu lacrimi in ochi. Inima mea era rănita, ..... aşa rănita, văzând pe mama în această situatie. Dar mama cu puţina putere ce o mai avea, a spus:



Aceasta a fost a opta minciuna a mamei.
După ce a spus minciuna ei a opta, draga mea mama a închis ochii pentru totdeauna!